Chiang Mai deel 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van leonie roer - WaarBenJij.nu Chiang Mai deel 1 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van leonie roer - WaarBenJij.nu

Chiang Mai deel 1

Blijf op de hoogte en volg leonie

21 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Het eten bij de eigenares was redelijk te doen. Ik heb bijna alles geprobeerd dus ik ben trots. Het was vooral erg gezellig om zo met ze allen aan een tafel te eten en daar gaat het om :-)

Zaterdag hebben we samen met nog 4 anderen een privé busje geregeld om van Kanchanaburi naar Ayutthaya te gaan en vanuit daar naar Chiang Mai. De nachttrein was vol voor de komende twee dagen dus dan via een andere weg. Het zou ook een stuk korter zijn en uiteindelijk goedkoper.
Dus zaterdag op zondag om half 5 opgestaan *gaap* en om 5 uur zaten we keurig in de bus. Om kwart voor 8 stond ik al bij de eerste tempel. Dat was gaaf met de opkomende zon en het was fijn dat er nog helemaal geen mensen verder waren.
Daarna nog een tempel bekeken en daarna ontbeten. Om 10 uur zaten we met ze allen weer in de bus naar Chiang Mai.
De wegen zijn totaal niet zoals in NL dus het was een 7 uur lange achtbaan rit. Er waren zoveel hobbels in de weg waardoor je omhoog veerde (zo grappig, iedereen sliep en ik was aan het kijken hoe iedereen in zn slaap omhoog kwam van zn stoel hahaha)

Eenmaal in Chiang Mai aangekomen was ik flink verrot en het word hier ook om kwart over 6 al donker dus snel een hostel gezocht.
Maandag met 2 jongens uit Chicago afgesproken en naar hun hostel verhuisd. Betere kamers, lagere prijs en een super leuke tuin en vanuit daar een tempeltour gedaan. Ik vind werkelijk alle tempels op elkaar lijken dus na de 3de had ik het al redelijk gezien. Maar na 4 uur lopen alle mooiste tempels gezien.

Vandaag naar de grootste tempel in de bergen gegaan. Hij heet de Doi Suteph. Na 45 minuten en heeel veel misselijkmakende bochten aangekomen. Daarna nog heel veel treden omhoog lopen en daar was het, een tempel net als alle andere in Chiang Mai :-p Veel goud, veel buddhas en veel mensen om ze te bekijken. Het uitzicht was top en de tempel leuk om gezien te hebben.

Er zijn hier overal markten en zoveel kraampjes. Gister naar de night bazaar geweest waar er denk ik wel 1000 stonden, maar over het algemeen is het veel van hetzelfde, Veel slippers, t shirts zonnebrillen en nep horloges. Ik had wat ruimte over gelaten maar tot nu toe me netjes gedragen en bijna niks gekocht. Alleen het gene wat ik van tevoren nog wilde kopen. Een paar badslippers, een lange chille wijde broek en stekkers voor in het stopcontact. Dat zijn namelijk anders als die in NL.

Vandaag hebben Jessica en ik een trekking geboekt en vanaf morgen tot vrijdag dus niet te bereiken. We gaan de jungle in met een groepje en een gids. Lijkt me super gaaf om daar te slapen en rond te lopen. Ook gaan we naar een dorpje met de langnekken, de mensen met de gouden ringen om hun nek. De eerste dag slapen we in een dorpje in de jungle, de tweede nacht slapen we bij de olifanten. We gaan namelijk ook 1 dag de olifanten verzorgen en commandos leren ed. Echt helemaal gaaf en Ik heb er super veel zin in!

Wordt vervolgd!


  • 21 Januari 2014 - 13:23

    Pappa:

    Tja, dat van die tempels kan ik me heel goed voorstellen. Je schrijft nog steeds niet over de temperatuur> We zien dat de hitte wel meevalt maar is dat ook zo ?? Gaan jullie die jungletocht met zijn tweetjes doen of heb je al aansluiting ? Nou ja, veel plezier in elk geval.

  • 21 Januari 2014 - 13:28

    Leonie Van Der Roer:

    Hee pap. Het is denk ik een graadje of 25/28 en nu is het 22 graden :-) maar je loopt bijna altijd in de schaduw Door alle gebouwen en de markt kraampjes zetten ze met de voorkant naar de stoep en de winkels zodat daar ook schaduw is. Dus bruin worden of verbranden gebeurd niet. Wist je dat de thaise mensen graag wit willen zijn?? Als je rijk bent werk je namelijk niet buiten en ben je witter dan de rest. Als je hier dus een nivea crème koopt moet je goed opletten haha. Je hebt de keuze uit normaal, wit of extra wit :-p

  • 21 Januari 2014 - 13:29

    Miranda De Graaf:

    Leonie wat een super reis, heel veel plezier in de jungle, lijkt me gaaf

  • 21 Januari 2014 - 15:58

    PasNie:

    Hey Leonie wat gaaf en super stoer van jou om deze uitdaging aan te gaan!!! Welcome to the jungle, dat zal even heel anders voor je zijn maar wel weer een ervaring rijker, dat kan ik je wel vertellen :-). Have Fun en vooral genieten! Xxx

  • 21 Januari 2014 - 17:15

    Mamma:

    Fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt. Heel veel plezier in de jungle, vooral dat met de olifanten zal wel een hele belevenis zijn. Pas goed op jezelf. Fijn dat het een hele groep is, lijkt mij leuker dan alleen met Jessica en een gids.
    Ben benieuwd wat je allemaal gaat tegen komen!
    veel liefs,mamma

  • 21 Januari 2014 - 17:47

    Angela :

    super vet leonie!! En ook super leuk dat we met je mee kunnen lezen
    Heel veel plezier nog en ik hou je in de gaten
    Genieten!!! xx

  • 22 Januari 2014 - 10:01

    Trudy Smits:

    Hoi Leonie. Dapper dat je het eten hebt uitgeprobeerd. Na deze reis wil je niets anders meer:-).
    Het klinkt allemaal super gezellig en je komt zo een heleboel gelijkgestemde mensen tegen.
    Top dat je deze verslagen maakt. Zo reizen we een beetje met je mee.
    Veel plezier in de jungle.

  • 23 Januari 2014 - 12:36

    Tante Ineke:

    Super leuk die verslagen van jouw, We reizen echt met je mee. Veel plezier met de jungletocht.
    Tot horens
    Tante Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 April 2014

de eilanden van Thailand

07 April 2014

indonesie

12 Maart 2014

Cambodja en Vietnam

18 Februari 2014

Laos!

05 Februari 2014

pai
leonie

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 16299

Voorgaande reizen:

18 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: