indonesie - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van leonie roer - WaarBenJij.nu indonesie - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van leonie roer - WaarBenJij.nu

indonesie

Blijf op de hoogte en volg leonie

07 April 2014 | Indonesië, Balikpapan

Ik ben begonnen in kuta in Indonesië. een plaats waar je enorm kan uitgaan en kan surfen. aangezien ik niet surf en het uitgaan niet heel tof is daar als je nuchter bent ben ik na 1 nacht maar snel naar ubud gegaan. Het tegenovergestelde van kuta. een zweverig dorpje waar je veel kan zien. Daar ben ik naar het mooiste rijstveld gegaan wat ik ooit heb gezien! het was zo groen en trapsgewijs. echt prachtig!!

Ook ben ik naar het monkey forest gegaan. een bos waar apen al te vaak mensen hebben gezien waardoor ze alles van je afpakken wat los zit en ze zijn echt agressief! Dus na 10 min en een paar leuke foto's weer vrolijk weg gehobbeld haha.

Na ubud ben ik naar gili trawangan gegaan. een eiland waar iedereen het over had. het scheen daar geweldig te zijn! en dat was het.. een eiland waar niet gereden word met autos of scooters. alleen met paard en wagen of fietsen. je kan er super goed snorkelen en duiken en de sunset is geweldig! elke dag was een feest. ik heb een hele week alleen maar aan het strand gelegen, gesnorkeld en aan het eind van de middag gedouched en naar de andere kant van het eiland gelopen om de sunset te zien. in de avond had je een night market met allemaal verse vis met rijst voor een euro! heerlijk en goedkoop. Daarna met zn allen uitgaan en dansen.

Na een week ben ik naar lombok gegaan voor 2 dagen. Het is zo low season dat alleen kuta (in lombok)echt bezocht word dus daar ben ik dan ook heen gegaan. een heerlijk huisje gehuurd met een meisje wat ik had ontmoet in de bus, aan een zwembad en een scooter gehuurd voor een dag en alle stranden af gecrossed. Wauw, ik weet niet wat mooier was. De stranden of de wegen er naar toe! Alles is zo groen en bergachtig en overal water buffalo's die helpen met de rijst plantages. alles doen de mensen daar nog ouderwets met de hand en het is super om te zien.

Na lombok nog 2 dagen in gili trawangan verbleven omdat ik nog een x afscheid wilde nemen van het prachtige eiland en weer terug naar bali.
Daar heb ik vanuit ubud een trip naar lovina gedaan. met een prive taxi een waterval een water tempel en nog een rijstveld bezocht en als eindpunt lovina. een stadje wat uitgestorven was. elk restaurantje was leeg. ik was met 2 andere meiden dus verder super gezellig! in de ochtend vroeg opgestaan om naar de dolfijnen te zoeken. en die hebben we gevonden met zn 4en zaten we in een bootje en we hebben er denk ik wel 100 gezien! uiteindelijk heb ik ze zelfs salto's zien maken. Hoe gaaf en dat gewoon in het wild.

Toen ik ik de laatste dagen in Indonesië bali was was er nyepi-dag. een dag dat iedereen binnen moest blijven omdat dan de kwade geesten over de straten heen dwaalden. Alle lichten moesten savonds uit zijn.. gek en interessant om mee te maken. Een verplicht dagje niksen. Gelukkig had ik een zwembad en een leuke meid waar ik de kamer mee deelde dus het was best relaxed.

op dinsdag na nyepi-dag zijn we naar de tanah-lot tempel en naar de uluwatu tempel gegaan. 2 hele mooie tempels met fantastisch uitzicht. in uluwatu heb je ook apen maar die waren gelukkig lang niet zo erg als in ubud in het monkey forest. Ze lieten je hier met rust (behalve 1 keer mn bikini touwtje) en er waren veel jonge aapjes. super schattig om te zien!!!

na 3 weken het prachtige Indonesië te hebben gezien en zeker terug moet voor de andere eilanden ben ik toch wel weer enthousiast om naar Thailand te gaan. thailand voelt voor mij het meest als thuis. ik houd inmiddels enorm van het eten en het land bevat gewoon werkelijk alles!

Dus de laatste 2.5 week lekker op de eilanden vertoeven en mooie dingen zien! can't wait!!!

xxx

  • 07 April 2014 - 17:11

    Sabine:

    Mooi verslag Leonie. Leuk dat je schrijft dat Thailand het meest als 'thuis' voelt en dat je van het eten houdt :)
    Heel veel plezier nog de komende 2,5 week!
    Xxx

  • 07 April 2014 - 18:33

    Gerda Van Der Roer:

    Fijn dat het toch weer gelukt is om een verslag te schrijven en zo je fans op de hoogte te houden. Wat heb je ontzettend veel gezien en wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Sla het maar goed in je op, want je zal eind april toch weer aan het dagelijkse leven moeten wennen. Maar dit neemt niemand je ooit meer af!
    Ik moet wel een beetje lachen om het mooiste rijstveld wat je ooit gezien had in Ubud, volgens mij wat dit ook je eerste rijstveld?
    Nog heel veel plezier voor de laatste paar weken.
    Liefs,
    mamma

  • 07 April 2014 - 19:22

    Pappa:

    Tja, wat deed die aap dan met je touwtje.. Ik zie dat je al aardig verengelst bent, als ik al die termen in je verslag zo lees. Maar goed. heb nog een fijne tijd daar en maak er nog wat van. Je hebt in elk geval heel veel opgeslagen in je "rugzak " en we kijken uit naar je verhalen als je weer thuis bent. Tot zo....
    Tine flies when you have fun...

  • 08 April 2014 - 12:53

    Ineke:

    Wat heb jij al veel moois gezien en zo goed van je dat in je eentje te doen. Je bent echt mijn reislustige
    nichtje geworden. Nog twee mooie weken in Thailand. Geniet er maar van,want dan begint het gewone leven in Gouda weer.
    Groetjes Oom Wim en Tante Ineke.

  • 08 April 2014 - 15:08

    Leonie Van Der Roer:

    Ik kwam te dicht bij de aap pap! Wilde met hem op de foto. En mama, de rijstvelden heb ik ook al in vietnam gezien en in ubud waren er meerdere rijstvelden die ik al gezien had. Maar deze was veruit de mooiste!

  • 08 April 2014 - 19:13

    Gerda:

    Hoi Leonie We genieten met je mee in al je reisverhalen. Wat zullen we je verslagen straks gaan missen.Ook herkennen we heel veel van wat je allemaal al gezien en meegemaakt hebt.
    Ook "jou"Thailand hebben wij ervaren als een fantastisch land met zijn hele vriendelijke bevolking en heerlijke temperatuur.
    Ga je nog terug naar Bangkok ? Dan is een fietstocht dwars door de stad,georganiseerd door het
    Nederlands buro van Co van Kessel ,een echte aanrader
    Geniet de laatste weken nog maar van al dit moois
    Hier is het regenachtig en schrik niet 12 graden
    Groetjes uit Bode graven van Gerda en Hans


  • 14 April 2014 - 01:15

    TAnte Alice:

    Hi Leonie. Your blog is just wonderful to read! You have seen many beautiful parts of the world that will stay with you forever. I can't wait to see more pictures when you get home. Maybe you or your mom can send me a link to view them. Safe travels. Groetjes uit USA - van Tante Alice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Balikpapan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 April 2014

de eilanden van Thailand

07 April 2014

indonesie

12 Maart 2014

Cambodja en Vietnam

18 Februari 2014

Laos!

05 Februari 2014

pai
leonie

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 16293

Voorgaande reizen:

18 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: