het vervolg - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van leonie roer - WaarBenJij.nu het vervolg - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van leonie roer - WaarBenJij.nu

het vervolg

Blijf op de hoogte en volg leonie

17 Januari 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Jeetje waar moet ik beginnen?? Ik ben hier nog maar 4 dagen en heb al zo verschrikkelijk veel mee gemaakt.
Het is nu al iets om nooit meer te vergeten en ik heb alleen maar kunnen hopen op zulke gave ervaringen als deze week.

Woensdag van Bangkok naar Kanchanaburi met een mini busje gegaan. Ik had al gehoord van andere mensen dat ik echt naar de jolly frog moest en aangezien ik een naam van een guesthouse moest opgeven waar de chauffeur moest stoppen, gaf ik deze naam maar op. En WAUW wat een gaaf guesthouse is dit zeg! Het heeft allemaal kleine hutjes en een parkje in het midden met hangmatten en ligstoelen. Het staat vol met palmbomen en nog meer bomen waar ik de naam niet van ken :-p
Alle spullen uitgepakt en toen naar de river kwai bridge gelopen. Dat was ongeveer een half uur. De brug was in de oorlog gebombardeerd en ze hebben hem nu weer gemaakt. Mooi uitzicht en leuk om geweest te zijn.

Donderdag was de dag van de tijgers. WAUW WAUW WAUW!!! Een hele grote vlakte met in het begin wilde zwijnen, hertjes en nog meer dieren. Verderop was de tijger grot en daar kon je dus met de tijgers op de foto en ze aaien. Een verzorger pakt je hand beet zodat de tijger weet dat je een vriend bent. Daarna moet je zn staart aaien, want prooien aaien hem niet, alleen vrienden. Zo ging ik een stuk of 10 tijgers af en was ik totaal ondersteboven van alles. Ik heb gewoon net tijgers geaait en geknuffeld!! Ik wilde zo graag nog een keer, dat ik dat ook gewoon maar heb gevraagd. Ik ging naar dezelfde jongen als de eerste keer en hij pakte braaf mn hand weer. Op voor ronde nummer twee! Nu wist ik beter hoe het ging en wat er ging gebeuren en besefte ik alles beter. Blij dat ik het heb gevraagd dus. 
Verder waren er in het park nog meer dieren om te zien maar niks was zo spectaciulair als de tijgers. Op de terugweg vertelde een man dat er een show ging beginnen en als je dan 500 baht extra betaalde (12,50 euro) dan kon je zien hoe de tijgers waren als ze spelen. De verzorgers bouwden dan een kooi van ongeveer 1,5 meter hoog in het midden van de speelplek van de tijgers. (Dat was meer voor ons omdat we dan niet weg renden en de tijgers ons als speelgoed zagen dan dat ze ons zouden zouden opeten). Het was zo gaaf om die tijgers te zien zwemmen, spelen met de andere tijgers en de verzorgers!! We stonden maar met 10 mensen in een kooi, dus alle ruimte en zicht om de tijgers te zien. Je kon zelfs je camera aan een verzorger geven om de tijgers van (nog) dichterbij te fotograferen.

In de avond naar de markt gegaan. Er is hier werkelijk waar overal eten. Ik denk dat de helft van de kraampjes uit straat eten bestaat, Misschien nog wel meer. Daarna naar de sugar bar gegaan. De canadese buurmannen gingen mee. Daar was ook nog een groep met engelse meiden en nog wat andere nationaliteiten. Het leuke van backpacken is dat iedereen elkaar aanspreekt en het vanzelf 1 grote groep word! Was een leuke avond.

Vandaag naar de olifanten gegaan. Je kon dan met ze badderen. Stond er op de advertentie. Dus met de taxi er heen en de olifanten stonden al klaar. Eerst nog voorzichtig in het mandje maar al snel vroeg de verzorger die op het hoofd van de olifant zat of iemand erop wilde zitten en hij er naast ging lopen. Maar natuurlijk!!!Wat een gek gevoel zeg!! Het is stugge uit met stugge haren en echt stabiel zitten is onmogelijk. Mijn olifant luisterde natuurlijk weer geweldig (niet) en toen de verzorger een handdoek op de grond pakte die gevallen was, ging de olifant ook juist heel de andere kant op. Hahaha… ojeee… de verzorger vond het kennelijk allemaal heel grappig en ik achteraf ook. Het was even wennen, maar een geweldige ervaring. Daarna liepen we met een groepje naar het meer en kon je op de olifant gaan zitten, waarna de olifant lekker ging douchen.. en ja hoor… de verzorger zei wat en FLATSJ al het water over ons heen. Ik moest zo hard lachen wat totaal geen handige combi was met al dat water :-P
In chang mai kan je een hele dag met een olifant doorbrengen in een reservaat en dat ga ik zeker nog doen. Het was zo leuk en gaaf om te zien hoe die beesten bewegen, eten, wassen en alles.

Vanavond gaan we bij de eigenares van de bar van gister eten. Een super vriendelijke vrouw die ons en de canadese buurjongens had uitgenodigd toen we haar onderweg tegenkwamen vanmiddag.
Ik heb der maar gelijk verteld dat ik alles nog moet leren eten en ze zei dat als ik het niet lekker vond ik ergens anders wat kon halen. Hihi dat scheeld weer..

Ik heb inmiddels al het een en ander uitgeprobeerd qua eten maar moet er nog erg aan wennen. Over twee weken zal dat vast al wel verbeterd zijn 

Word vervolgd!

  • 17 Januari 2014 - 13:01

    Gerda Van Der Roer:

    Het klinkt allemaal super leuk. Maar ik heb wel het idee dat je begint met de mooiste dingen, dan kan het daarna alleen maar tegenvallen. Ook de logeerplek klinkt niet echt als een "hostel" en daar zal ook de prijs wel naar zijn! Maar ik zal verder niet zeuren. Veel plezier.
    Liefs,
    mamma

  • 17 Januari 2014 - 13:03

    Marsha:

    Wat een avontuur zeg..leuk om te lezen! En tsja eten deed je vroeger al nooit heel graag, benieuwd of dat daar veranderd, hihi. Veel plezier nog.. maar zoals ik van je moeder begreep zit je daar nog wel even. Take care

  • 17 Januari 2014 - 13:42

    Sabine:

    Wat n opbeurende woorden van je moeder ;-) Het is toch geweldig om jouw avontuur op de voet te volgen. En leuk om te lezen dat je ' t zo naar je zin in hebt daar! En dat je geweldige dingen meemaakt.
    Respect voor jou dat je dit allemaal aandurft! Je zult hier sterker uitkomen :-)
    Heel veel plezier nog de komende tijd en tot horens!
    Liefs Sabine xxx

  • 17 Januari 2014 - 13:51

    Esther:

    Tijgers, olifanten! I'm jealous! hihi!! Heerlijk om nu al te horen dat je het zo naar je zin hebt! En juist omdat je gaat "wennen" aan het land kan het alleen maar leuker leuker leuker worden mop! ;-) Maar ook al wordt het wat minder, ook dat is een ervaring van deze reis die je mee moet maken denk ik... hihi! Wel super leuk he dat er zoveel backpackers zijn en dat dat zo snel een gezellige groep wordt! Ben wel benieuwd wat de eigenares van de bar voor jullie gaat maken & uiteraard of je het lekker vindt.. :) Ik wacht met smart op je volgende verhaal(tje)!! <3 XXXX

  • 17 Januari 2014 - 14:00

    Leonie Van Der Roer:

    Mama het kost 100 baht pp (2.10 euro) om daar te slapen. Ik was nog vergeten te melden dat het douche water ijskoud is en je de wc moet Door spoelen met een bakje water. Maar dat maakt het alleen maar mooier!!! ;-)

  • 17 Januari 2014 - 17:14

    Gerda Van Der Roer:

    haha, dankje Leonie, weer helemaal gerustgesteld!

  • 17 Januari 2014 - 21:53

    Irma:

    Leuk verhaal, Leonie. Mooi wat je al hebt meegemaakt, dat heb je vast te pakken !!!
    En direct zoveel contact al met andere mensen. Goed om ervaringen uit te wisselen en met elkaar van alles te beleven. Geniet maar lekker van alles.
    Groetjes van Irma

  • 18 Januari 2014 - 15:59

    Miranda:

    Hoi leonie,
    Wat leuk om te lezen, we blijven je volgen. Nog veel plezier geniet ervan het is een geweldige ervaring.

  • 19 Januari 2014 - 10:17

    Loes Selder:

    Hallo Leonie,
    Leuk dat we je kunnen volgen, zijn we er ook een beetje bij!
    Het lijkt me een heel mooie reis, geniet ervan.
    Leuke foto's van jou en de tijger + olifant.

  • 19 Januari 2014 - 12:16

    Tante Ina:

    Wat een prachtige foto's,gelukkig had hij net gegeten.
    Geniet lekker van je reis .
    We kijken uit naar het volgende verslag.
    Veel liefs.

  • 19 Januari 2014 - 17:03

    Trudy Smits:

    Hoi Leonie,

    Wat leuk om je zo te kunnen volgen. Ik zou geloof ik bang zijn dat zo'n tijger even om zou kijken
    en dan in je hand bijten. Maar super om mee te maken!
    Ik krijg gewoon zin om ook eens die kant op te gaan. Nu nog mijn man overtuigen.
    Ben benieuw of je het eten lekker gaat vinden.
    Veel plezier en tot het volgende verslag.

  • 20 Januari 2014 - 13:53

    Annelies Kool:

    mooi hoor! veel plezier

  • 22 Januari 2014 - 20:03

    Sabine:

    Koud douchen met de temperaturen die jij hebt, dan is het toch piece of cake :-P
    Enne...de wc doorspoelen met een bakje water....dat is in Griekenland ook. Daar moet je je wc-papiertje eigenlijk in een prullenbak deponeren! Eigenlijk heel milieubewust allemaal :-)
    Leuk dat je schrijft dat het alleen maar mooier maakt, nieuwe ervaringen -> geweldig!
    Lekker genieten meiske!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 April 2014

de eilanden van Thailand

07 April 2014

indonesie

12 Maart 2014

Cambodja en Vietnam

18 Februari 2014

Laos!

05 Februari 2014

pai
leonie

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 16305

Voorgaande reizen:

18 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: