de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van leonie roer - WaarBenJij.nu de jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van leonie roer - WaarBenJij.nu

de jungle

Blijf op de hoogte en volg leonie

24 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

De eerste dag in de jungle:

Eerst even naar de markt om water en wat te snacken in te slaan en de mensen ontmoet die de eerste dag meegingen. Een Frans meisje een Tsjechische jongen en een duitse jongen. Allemaal rond m’n leeftijd dus erg gezellig.

Als eerste gestopt bij de longnecks (mensen met van die gouden ringen rond hun nek) Een heel mooi dorpje met watervalletjes en hutjes en daar leefden er dan een aantal van die families (speciaal voor de toeristen opgezet, maar dat mocht de pret niet drukken)
Vanaf 4 jaar krijgen de kinderen van die ringen om hun nek. De jongens hoeven het niet, best indrukwekkend om te zien. Alle vrouwen waren aan het weven. Ze maakte sjaals, tassen, armbandjes.. Allemaal om aan de toeristen te verkopen.

Daarna gelunched (pad-thai met kip en groenten) en klaar gemaakt voor de wandeling.

Het was even aanpoten. Ik dacht we gaan gezellig 4 uurtjes lopen, maar het was klimmen, klauteren en niet naar beneden kijken want de afgrond was bizar vlakbij. Paadjes van 40 centimeter met eronder alleen maar bomen en planten.
Aangezien de anderen ervaren waren had ik dus geen andere keus dan zo hard mogelijk achter ze aan te rennen. Na een half uur dacht ik jeetje waar ben ik aan begonnen??? Als mensen me hier voor zouden betalen zou ik het nog geeneens doen, maar van alles kan je leren dus dit was er weer 1 :p
Het uitzicht daarentegen was echt prachtig!! Mooie velden waar ze van alles op verbouwen. Kool, aardappelen, mais, lavendel, bonen en noem maar op en we werden omringd door de bananenbomen, rubberbomen en mango bomen.

Eindelijk aangekomen bij het kamp. Onder een ijskoude douche al het zweet en zand eraf gedouched en lekkere warme kleren aan, zeker in de bergen kan het koud worden. Daarna was er nog een groep bijgekomen en we hebben om 7 uur met zn allen gegeten.
Al snel werd er een kampvuur gemaakt, even gezeten en om 9 uur lag iedereen goed en wel in zn bamboe hut.

De volgende dag spierpijn als een malle!! Jeetje ik had niet verwacht dat ik ooit zulke spierpijn kon voelen?!! Maar weer verder met de tocht en dit keer was het gelukkig ‘maar’ anderhalf uur. Dit keer was het vooral naar beneden. Moet zeggen dat ik niet weet wat ik enger/beter vond. Naar beneden was niet fijn voor mn spierpijn en door de droogte gleed je soms naar beneden door het zand. Het was gaaf om mee te maken, maar dit doe ik echt nooit meer hihi..
Aangekomen bij de waterval en lekker gechilled.

Afscheid genomen van een deel van de groep en we werden afgezet bij het restaurant waar we de vorige dag hadden geluncht. Er was een man met een scooter en die vertelde ons in zn gebrekkige engels dat we achterop moesten zitten. Het is in Thailand gebruikelijk dat er 3 of zelfs 4 mensen op een scooter zitten maar voor mezelf had ik dat nog eigenlijk niet bedacht.. Maar je hebt op moment niet echt veel keus, dus daar gingen we. Gelukkig gingen we niet hard en stonden we na 10 minuten alweer met beide voeten op de grond. Daar werd uitgelegd dat hij en zn olifant de twee dagen bij ons zouden zijn en nog een nederlands meisje. Het bleek achteraf dat we daarmee echt geluk hadden. De meeste mensen waren met een groep van 15 en dan 4 olifanten, waardoor je voor foto’s en het knuffelen alleen niet echt tijd had.
We kregen een uniform die we aan moesten trekken en gingen daarna naar de olifant.
Eerst heeft de verzorger (die de olifant al heel zn leven verzorgt) me geleerd hoe je op een olifant moet klimmen. Dat is via zn poot of via zn slurf. Daarna heeft hij me geleerd hoe je de commando’s moet uitspreken zodat de olifant ook echt doet wat je zegt.
Toen werd ons nog iets leukers verteld. De meeste mensen sliepen allemaal in het kamp, maar de verzorger van de olifant wilde ons mee nemen naar de jungle en daar gaan slapen in een kamp. Dus ik heb 1,5 uur op een olifant mogen zitten, zonder zadel/mandje of wat dan ook. Na een tijdje ontspan je echt op zn rug en hobbel je wel lekker mee. Heel bizar om op een olifant te zitten en dan opeens op hem te moeten liggen, omdat de bomen te laag waren, of dat de olifant omlaag loopt en je je goed moet vastouden omdat je er anders af kukelt. Ook heel gaaf om te zien dat de olifanten ook vrij kunnen zijn. Er was daar de regel dat er elke maand 2 olifanten vrij in de jungle mochten rond lopen. Echt een gave ervaring en zeker een om nooit te vergeten.

Geslapen in het kamp in de jungle en de volgende morgen weer op pad, terug op de olifant naar het olifantenkamp. (maar o wat had ik een spierpijn van het lopen de eerste dag en van het zitten op de olifant de tweede dag)
Maar het was zo gaaf dat me dat niks uitmaakte dus daar ging ik weer!!
Aangekomen in het olifantenkamp, daar de olifant gewassen en daarna door naar het modderbad.
Ik heb wel tientallen leuke fotos en een hoop herinneringen die me nog lang zullen bijblijven van de afgelopen drie dagen. Wat is het geweldig om in Thailand te zijn en deze dingen te mogen ondernemen. Ik ben dankbaar!

Wordt vervolgd!



  • 24 Januari 2014 - 18:26

    Mamma:

    Ik zit ondertussen met een bord spruitjes achter de computer te eten (pappa moet toch werken!) en te genieten van je verhaal in de jungle.
    Wat ontzettend fijn dat je het zo naar je zin hebt en het zo goed gaat met je. Ook fijn om je vanmiddag even gesproken te hebben.
    Ik ben benieuwd wat je volgende bestemming gaat worden!
    Veel liefs.

  • 24 Januari 2014 - 19:13

    Tante Ina:

    Het is toch geweldig hoe het met jou gaat in Thailand,je maakt er ook steeds een leuk verhaal van.
    Op deze manier genieten wij allemaal een beetje mee.
    De foto's zijn heel mooi en ook leuk.
    Net als de vorige keer kijken we weer uit naar het vervolg.
    Heel veel plezier.

  • 25 Januari 2014 - 09:46

    Pappa:

    Zo, je leert nog eens wat daar in Thailand. Veel dingen heb je wat aan hier in Nederland, maar op een olifant klimmen zal je hier nooit hoeven te doen. Goed om te weten dat je toch ook wel kan "afzien " Alles lijkt me ook wel gezellig en vrolijk met al die leeftijdgenoten. Veel plezier verder nog...

  • 25 Januari 2014 - 23:18

    Ella:

    Ha Leonie, Wat leuk om je verhalen te lezen. Je hebt t naar je zin, dat is duidelijk en je maakt mooie avonturen mee. Geniet er maar goed van.
    Trouwens mooie foto's. wat een stad Bangkok! En dan die tijger, knap dat je dat durft.
    Groet Piet&Ella

  • 27 Januari 2014 - 13:04

    Tante Ineke:

    Wat fijn om te lezen hoe goed het met je gaat en wat een leuke reisverhalen,als je zo doorgaat wordt het een dik boekwerk. Mooie foto`s, maar niks voor mij die smalle paadjes met de dieptes naast me.
    Geniet er maar van. Tot het volgende reisverslag.
    Groet Oom Wim en Tante Ineke

  • 27 Januari 2014 - 16:13

    Sari Buitink:

    dit is een briefje van Sari en Nina. we hebben je leuke foto's gezien en vonden het heel knap dat zo'n lange tocht op de olifant gezeten hebt. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Hier komt een kusje van Nina. XXXXXXXXXX

  • 05 Februari 2014 - 16:26

    Tante Hetty:

    Jeetje Leonie wat een avontuur!
    Geweldig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Zo enthousiast zoals je je reisverslagen schrijft.
    En voor ons om te lezen wat je allemaal al hebt beleefd, knap hoor!
    Geniet er maar van. Veel plezier.
    Liefs en groetjes van ons 3tjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 April 2014

de eilanden van Thailand

07 April 2014

indonesie

12 Maart 2014

Cambodja en Vietnam

18 Februari 2014

Laos!

05 Februari 2014

pai
leonie

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 16284

Voorgaande reizen:

18 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: